• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4819 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر

درباره فينال ليگ قهرمانان آسيا

راهي جز قهرماني نداريم

سامان سعادت

امروز و از ساعت15:30 پرسپوليس ايران در فينال ليگ قهرمانان آسيا مقابل اولسان هيونداي كره‌جنوبي قرار مي‌گيرد. اين بازي در ورزشگاه الجنوب قطر برگزار خواهد شد. قضاوت اين ديدار به عهده داوري از كشور ميزبان به نام عبدالرحمن جاسم خواهد بود. روز گذشته مراسم پيش‌بازي فينال برگزار شد. مربيان در كنفرانس‌هاي خبري قبل بازي شركت كردند و با جام قهرماني عكس يادگاري گرفتند. در ادامه به اظهارات مربيان و بازيكنان و همچنين اتفاقات جالب پيش از بازي فينال مي‌پردازيم.

 

يحيي: راهي جز قهرماني نداريم

يحيي گل‌محمدي، سرمربي پرسپوليس ايران در نشست خبري پيش از ديدار فينال ليگ قهرمانان آسيا اظهار كرد: «جا دارد از كادرپزشكي و درماني كشورمان و دنيا تشكر داشته باشم كه اين همه جانفشاني مي‌كنند و زحمت براي سلامتي جامعه مي‌كشند. براي آنها آرزوي سلامتي دارم. از فدراسيون فوتبال قطر و كميته مسابقات تشكر مي‌كنم كه با همه سختي‌ها توانستند فوتبال آسيا را زنده نگه دارند. اين موضوع جاي خوشحالي دارد. كار خيلي بزرگي انجام شده است و بايد تمام فوتبالي‌ها از مسوولان برگزاري تشكر كنيم. ديدار فينال بازي حساسي براي هر دو تيم است. هر دو تيم با شرايط خاصي به بازي فينال رسيدند و هر دو تيم براي رسيدن به اين هدف جنگيده‌اند و مبارزه كرده‌اند.» او افزود: «هم پرسپوليس و هم اولسان روزهاي سختي را پشت سر گذاشته‌اند و با شايستگي كامل به فينال رسيده‌اند. فكر مي‌كنم تقابل ما با اولسان يكي از مهيج‌ترين بازي‌هاي آسيا را رقم بزند. اولسان تيم خوبي دارد. آنها براي بردن مبارزه مي‌كنند و به تيم ما شباهت دارند. ما يك راه بيشتر نداريم و آن هم بردن است. به تنها چيزي كه فكر مي‌كنيم، قهرمان شدن است. اميدوارم با قهرماني خودمان، دل هواداران‌مان را شاد كنيم. هواداران نگران اين بازي هستند ولي من به آنها اين قول را مي‌دهم كه تا آخرين نفس براي قهرمان شدن مي‌جنگيم و اميدواريم فردا اين اتفاق رقم بخورد.»

سرمربي پرسپوليس درباره انگيزه‌هاي خاص تيمش در بازي فردا گفت: «بازيكنان در خيلي از دقايق بازي براي پيروز شدن مي‌جنگند. تنها انگيزه آنها شادي دل هواداران است و مي‌خواهند براي آنها افتخارآفريني كنند. هواداران با اين تيم زندگي مي‌كنند و با اين تيم مي‌خندند و اشك مي‌ريزند. ما انگيزه خيلي بزرگي براي بازي فينال داريم و آن، افتخارآفريني براي هواداران است. اين انگيزه كافي براي بازي فينال و پيروزي مقابل اولسان است.»

 

سيد‌جلال: تلاش كرديم و به فينال رسيديم

سيد‌جلال حسيني، كاپيتان سرخ‌ها نيز در نشست خبري پيش از ديدار فينال گفت: «اميدوارم فردا روز بزرگي براي پرسپوليس باشد. اولسان تيم سازمان‌يافته‌اي است. اما ما تلاش كرديم و مزد تلاش‌مان را گرفتيم و به فينال رسيديم. فينال روز بزرگي براي هر دو تيم است. تلاش كرديم و جنگيديم تا به اينجا رسيدم. اميدوارم فردا تدابير سرمربي تيم را در زمين پياده كنيم تا موفق باشيم. اميدوارم يك بازي بسيار خوب براي همه مردم آسيا باشد.» او در پاسخ به سوالي درباره عملكرد خوب خط دفاع پرسپوليس هم گفت: «فوتبال يك ورزش خيلي سخت است. بازيكنان و كادرفني تلاش زيادي انجام دادند تا به اينجا رسيديم. نمي‌شود پيش‌بيني كرد فردا چه اتفاقي رخ خواهد داد، اما مي‌توانيم قول بدهيم كه با همه وجود تلاش كنيم. تك بازي در بازي فينال واقعا سخت است اما اميدوارم نكاتي كه گفته مي‌شود را اجرا كنيم. لحظه به لحظه بازي حساس‌تر مي‌شود. بايد تلاش كنيم تا هواداران را خوشحال كنيم.»

 

كاپيتان اولسان: فينال سختي در پيش است

سين جين هو، كاپيتان تيم فوتبال اولسان درباره برگزاري بازي‌هاي ليگ قهرمانان در قطر و ديدار فينال گفت: «من فكر مي‌كنم برگزاري بازي‌هاي ليگ قهرمانان به صورت متمركز داراي محاسني است. اين رقابت‌ها با مسابقات 2018 و 2019 متفاوت است. ما در يك مكان اقامت داريم، بنابراين احساس راحتي مي‌كنيم. ما در اينجا يك تيم باكيفيت خوب داريم و به همين دليل عملكرد خوبي از خود نشان داده‌ايم.» او در ادامه گفت: «از طريق رسانه‌هاي اجتماعي و اينترنت، ما همچنان انرژي زيادي را از طرفداران خود دريافت مي‌كنيم. در مسابقات داخلي مانند جام حذفي و ليگ بهترين نتيجه را نگرفتيم، بنابراين مشتاق پيروزي در مسابقات هستيم و فكر مي‌كنم هواداران از همان انرژي و اشتياق برخوردارند.» سين در ادامه اظهار داشت: «فينال ليگ قهرمانان آسيا قطعا يك مسابقه آسان نيست. ما كيفيت خود را در طول مسابقات نشان داده‌ايم. ما در حال تجزيه و تحليل تيم پرسپوليس هستيم، براي نحوه برخورد با آنها آماده مي‌شويم و در فينال بهترين تلاش خود را خواهيم كرد. من وقتي مسابقات آنها را تماشا مي‌كردم، احساس كردم آنها نوعي انرژي فيزيكي بالايي در نحوه بازي دارند. آنها در حمله مسلط به نظر مي‌رسند، اما از ضدحمله بهره مي‌برند، بنابراين ما منتظر يك مسابقه با اين شرايط هستيم. از آنجا كه اين يك فينال است، ما انتظار داريم يك مسابقه از ابتدا تا انتها بسيار رقابتي باشد.»

جاسم؛ داوري قطري با ريشه ايراني

رضا سخندان، داور بين‌المللي سابق ايران كه سابقه همكاري با عبدالرحمن جاسم را دارد درمورد او اظهار كرد: «اين داور اصليتي ايراني دارد و ريشه خانواده پدري او به بندرعباس و جنوب ايران برمي‌گردد. او در جام جهاني ۲۰۱۸ روسيه در ليست داوران چهارم و VAR بود، اما با پيشرفت قابل‌توجهش، در جام جهاني قطر در ليست داوران اصلي قرار گرفته است. او فاصله زيادي با عليرضا فغاني دارد، اما از نظر كيفيتي مي‌توان او را دومين داور برتر آسيا در سال‌هاي اخير دانست. او چند جام بين‌المللي بيرون قاره‌اي را سوت زده و يكي از اميدهاي كنفدراسيون آسيا براي جام جهاني بعدي است و به همين دليل نيز اين بازي به او داده شده است.»

 

سورپرايز اي‌اف‌سي و ضد‌حال به صداوسيما

طبق اعلام كنفدراسيون فوتبال آسيا و تاييد عادل فردوسي‌پور، اين گزارشگر محبوب قرار است فينال ليگ قهرمانان را از طريق لايو صفحه فارسي اي‌اف‌سي در اينستاگرام براي مردم گزارش كند. اين در حالي است كه تلويزيون ايران به دليل تحريم‌ها نمي‌تواند بازي را به صورت قانوني پخش كند و آنچه مردم امروز از شبكه سه مي‌بينند آز آنتن مستقيم نخواهد بود. محمدرضا احمدي قرار است در شبكه سه بازي را گزارش كند.

دعوت اي‌اف‌سي از عادل فردوسي‌پور در شرايطي كه او بيش از يك‌سال مي‌شود كه هيچ مسابقه فوتبالي را در ايران گزارش نكرده يك سورپرايز بزرگ به حساب مي‌آيد. از سمت ديگر گفته مي‌شود به دليل دعوت از عادل، كشور قطر براي محمدحسين ميثاقي ويزا صادر نكرده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون